W Częstochowie startuje oparty na Samorządowym Programie Lojalnościowym system Częstochowskiej Karty Mieszkańca. Od 9 stycznia 2017 r. mieszkańcy miasta będą mogli składać wnioski o wydanie karty pozwalającej zbierać punkty u lokalnych przedsiębiorców, które następnie będzie można wymieniać na atrakcyjne bonusy. Karta integruje również te istniejące dotychczas programy (Częstochowski Senior, Rodzina Plus) oraz daje dostęp do Miejskiej Biblioteki Publicznej. Częstochowska Karta Mieszkańca jest produktem innowacyjnym, będzie się zmieniać, w najbliższych miesiącach nastąpi miesiącach jej integracja z biletami komunikacji miejskiej oraz zapewnienie funkcji płatniczej.
Głównym celem programu Częstochowskiej Karty Mieszkańca jest nagradzanie mieszkańców Częstochowy za korzystanie z usług lokalnych przedsiębiorców. Obecnie aż 70 lokalnych firm potwierdziło udział w inicjatywie, umożliwiając tym samym swoim klientom zbieranie punktów lojalnościowych. Organizatorzy programu są otwarci na kolejne zgłoszenia zainteresowanych przedsiębiorców, którzy chcieliby wziąć udział w akcji. Dla nich Grupa LEW SA przygotowała atrakcyjną ofertę na użytkowanie terminali do akceptacji kart płatniczych, które jednocześnie służą do obsługi systemu Samorządowego Programu Lojalnościowego.
„Jesteśmy firmą z Częstochowy, dlatego bardzo zależało nam, aby nasza ekspansja w zakresie programów lojalnościowych rozpoczęła się właśnie w tym mieście. Urząd Miasta w Częstochowie jest otwarty na innowacyjne i niekonwencjonalne projekty, które niosą za sobą wymierne korzyści dla mieszkańców, dlatego proces wprowadzenia programu przebiegł bardzo sprawnie. Mamy nadzieję, że samorządowy program lojalnościowy stanie się popularny w całej Polsce i z naszego systemu skorzystają kolejne samorządy” – komentuje Andrzej Basiak, Prezes Grupy LEW S.A.
Uczestnictwo w programie jest bezpłatne i dobrowolne. Mieszkańcy miasta mogą przystąpić do udziału w programie w dowolnym momencie jego trwania. Aby wyrobić kartę, która umożliwia udział w programie należy uzupełnić wniosek i oświadczenie, następnie okazać dokument potwierdzający tożsamość oraz potwierdzić odbiór karty. Grupa LEW i Urząd Miasta Częstochowa planują udostępnić mieszkańcom aplikację mobilną wspierająca korzystanie z programu, aplikacja stanie się również platformą do komunikacji Samorządu, Przedsiębiorców i mieszkańców.
„Rozwiązania mobilne stworzone z myślą o samorządach są w centrum naszego modelu biznesowego. W związku z tym niebawem powstanie aplikacja mobilna, dzięki której mieszkańcy miast, biorących udział w naszych programach lojalnościowych, będą mieli dostęp do mapy z oznaczonymi przedsiębiorstwami biorącymi udział w inicjatywie. Aplikacja umożliwi również informowanie mieszkańców o liczbie zgromadzonych punktów oraz przysługującym im bonusach. Planujemy również wprowadzić możliwość korzystania z programu i zbierania punktów lojalnościowych nawet w sytuacji, gdy zapomnimy karty” – dodaje Andrzej Basiak, Prezes Grupy LEW S.A.
Firma mPay jest Partnerem technologicznym, a jej logo widnieje na wizerunku Karty. Wspiera Projekt zarówno merytorycznie, jak i technologicznie. Jej rola jest kluczowa, gdyż planowane jest rozszerzenie funkcjonalności o aplikację mobilną i mobilne płatności, w czym firma mPay się specjalizuje.
Mieszkańcy Częstochowy, którzy chcą wziąć udział w Programie Częstochowskiej Karty Mieszkańca, od 9 stycznia 2017 r. mogą składać wnioski o wydanie karty do programu w takich placówkach jak: Centrum Informacji Turystycznej, Biuro Obsługi Interesanta Urzędu Miasta (ul. Śląska 11/13), Miejski Dom Kultury, Hala Sportowa, Wydział Polityki Społecznej oraz Wydział Funduszy Europejskich i Rozwoju).